Veel gestelde vragen bij het bestellen van zand, grind of grond. Hoeveel heb ik eigenlijk nodig? Komt dat wel goed met die vrachtwagen op mijn stoep?
Om dit inzichtelijk te maken hebben we een overzicht gemaakt van antwoorden op veel gestelde vragen en tips waar je op moet letten bij het bestellen en het bepalen van de juiste hoeveelheid.
Bij de beschrijving van elk product staat een rekenmodel aangegeven waarmee u de benodigde hoeveelheid kunt berekenen. Mocht u twijfelen, u kunt altijd contact opnemen. Wij antwoorden u binnen 2 dagen.
1 m³ zand is circa 12,5 kruiwagen. De gemiddeld inhoud van een kruiwagen is circa 120 kg. 1 m³ zand is 1500 kg.
1500/120=12,5 kruiwagen.
Omdat goed uit te leggen is het belangrijk te weten dat het grootste deel van de kosten bestaan uit de transportkosten.
Voor een kuub zand met een scherpe prijs zoek je daarom het liefst een zandleverancier bij je in de buurt. Ons motto is ‘Lokaal geleverd, scherp geprijsd’.
Daarnaast is de leverwijze van invloed op de prijs; los gekiept, uitgeknepen met de boordkraan of verpakt in een BigBag. Alle onze productprijzen zijn te vinden in de webshop.
Transportkosten berekenen
1. Selecteer het gewenste product
2. Vink eventueel leveren in BigBag of lossen met de boordkraan aan
3. Zet op de bestellijst
4. Ga verder om het adres in te vullen
5. De webshop berekent nu de ritprijs op basis van de reistijd
6. Als u akkoord bent met de prijs, kunt u de bestelling voltooien door af te rekenen via iDeal
U kunt de transportkosten zelf berekenen. Selecteer het gewenste product, zet op bestellijst, Ga verder naar levering plannen en afrekenen en vul hier het afleveradres in om de ritprijs en het aantal benodigde ritten te berekenen.
De transportkosten worden berekend op basis van de reistijd naar het door u opgegeven lever adres.
Met ons bestelt u rechtstreeks bij een onafhankelijke leverancier, zonder tussenkomst van een landelijk bestel platform die er een bedrag bij op rekent.
Als u ons heeft gevonden zitten we waarschijnlijk bij u in de buurt. Onze insteek is dat we alleen lokaal leveren waardoor we al snel een lagere ritprijs kunnen rekenen dan een leverancier die verder weg zit.
De wegen zijn al druk genoeg. Een kortere rit betekent naast een lagere ritprijs ook minder belasting voor het klimaat. Win win!
Dat kan zeker, u kunt dit in de webshop aangeven bij het gewenste product. U kunt tot 14 kuub in BigBags per rit bestellen.
Dat is niet nodig! Onze prijs is transparant. U kunt uw (rit)prijs gemakkelijk zelf berekenen in de webshop.
Selecteer de gewenste producten en hoeveelheden, en hoe u deze geleverd wilt hebben. De website berekent bij de afrekenen pagina op basis van het adres wat u invoert de ritprijs en hoeveel ritten er nodig zijn om uw bestelling te leveren.
Als u akkoord bent met de prijs kunt u de levering plannen, aangeven of u wel of niet aanwezig bent bij het lossen, de bestelling voltooien en afrekenen via iDeal.
U ontvangt een orderbevestiging met alle ordergegevens inclusief een pdf factuur via de mail.
Als u via de webshop bestelt kunt afrekenen via iDeal. Zodra u de bestelling heeft voltooid ontvangt u een orderbevestiging met pdf factuur via de mail.
U kunt een bestelling 24 uur voor levering nog zonder kosten annuleren. Indien de vrachtauto eenmaal geladen is, zullen de ritprijs en de kosten voor het afstorten voor uw rekening komen. Neem om uw bestelling te annuleren zo snel mogelijk contact op.
Losgestort en uitgeknepen met de boordkraan materiaal kan niet teruggenomen worden i.v.m. het risico van vermenging met de ondergrond van de losplek die ontstaat bij het losstorten en uitknijpen. Het is wel mogelijk dat u het los gestorte of uitgeknepen materiaal door ons laat afvoeren. Neem hiervoor contact met ons op zodat we op afvoer tarief het materiaal kunnen afvoeren.
U kunt de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden, rekening houdend met artikel 6, 7, 8, 9 en 10 van onze Algemene Voorwaarden.
Deze mag u houden of weggooien. Er zit geen statiegeld op de bigbag, ook hoeven deze niet geretourneerd te worden. Een lege en gebruikte big bag is nog goed te hergebruiken. Ze worden bijvoorbeeld op Marktplaats aangeboden. Indien dat niet lukt kan de big bag als bouwafval naar de gemeentelijke milieustraat.
U heeft iets gekocht, maar u bent niet tevreden over het product of de dienstverlening. Vervelend. Dan kunt u op verschillende manieren een klacht indienen.
Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@boltenboer.nl.
U krijgt binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging en uw klacht wordt binnen maximaal 14 dagen beantwoordt.
Levert dit geen resultaat op, dan kunt u contact opnemen met Stichting Webshop Keurmerk, waar wij als webshop bij aangesloten zijn. Zie voor meer informatie deze pagina.
Wij hebben verschillende vrachtwagens beschikbaar. Het is dus sowieso handig dat we bij uw oprit of tuin kunnen komen met onze vrachtwagen en los kraan.
Vrachten boven de 20 kuub worden gelost met een grote kieptrailer. Deze vrachtwagen is 16,5 meter lang en moeilijk wendbaar. Ook als de kiep omhoog gaat moet er boven de vrachtwagen genoeg ruimte zijn.
Vrachten tot 20 kuub worden gelost met een kleinere vrachtwagen welke tevens is uitgerust met een boordkraan. Met de boordkraan kan uw bestelling over schuttingen en heggen worden gelost op de gewenste plek.
Hoewel deze vrachtwagen wendbaarder is, geldt ook hier dat er genoeg ruimte moet zijn.
Dat is op zich niet nodig. Als u er maar voor zorgt dat er ruimte is om te storten op de gewenste plek. Uw bestelling wordt zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres gelost. Het is mogelijk bij het afrekenen een foto van de plaats waar gelost moet worden te uploaden. Als u speciale wensen heeft kunt u dit doorgeven bij het afrekenen in het veld ‘opmerkingen voor de chauffeur’. Meestal is het wel duidelijk waar gestort moet worden, maar eventueel kunt u met stoepkrijt of lint de gewenste plek markeren.
Nee dat is niet nodig en zelfs onhandig. Vaak wil men gestort hebben op een zeil of kleed om de ondergrond schoon te houden. Maar gaat u er maar vanuit dat de ondergrond schoon houden niet lukt en dat bij het opscheppen het zeil of kleed wordt beschadigd. Zonde van uw zeil of kleed. Eventueel kunt u de gewenste plek markeren met stoepkrijt of bijvoorbeeld afzetlint.
Dat is zeker mogelijk. Kiest u bij het selecteren van het product voor ‘lossen met de boordkraan’. Hiermee kunnen we vaak, mits de plek bereikbaar is, precies tot de gewenste plek komen.
We kunnen ‘leveren op de gewenste plek’ niet altijd waar maken. Daarom kunnen we dit niet garanderen. Soms kan het gewoonweg niet, omdat bijvoorbeeld de ondergrond te zacht is of wordt beschadigd als de vrachtwagen erover heen zou rijden. Ook mogen we niet over trottoirs rijden.
Maar in de 95% van de gevallen lukt het wel en doen we dit graag voor u!
Dat is zeker mogelijk. U kunt tot maximaal 11m3 producten per rit met elkaar combineren. Uw bestelling wordt gelost met de boordkraan.
Bij de maximale hoeveelheid van 11m3 liggen de producten tegen elkaar en mengen ze op dat punt een beetje. Als u beide producten echt ‘schoon’ geleverd wilt hebben kunt u (één van) de producten laten leveren in BigBag. U kunt per rit maximaal 14m3 in BigBags bestellen.
De levertijd tussen het plaatsen van de bestelling en de levering is minimaal 48 uur. U kunt daarbij aangeven of u ’s ochtends (tussen 8.00 en 13.00 uur) of ’s middags (tussen 13.00 en 18.00 uur) geleverd wilt hebben of dat het tijdstip op de gekozen dag niet uitmaakt. We doen altijd ons uiterste best in het gekozen tijdvak te leveren, maar heel soms lukt dit niet. In dat geval laten we u dit zo spoedig mogelijk weten.
Neem contact op als u eerder wilt hebben geleverd. Dan kijken we of dat misschien toch mogelijk is en als het mogelijk is leveren we natuurlijk met alle plezier!
Zeker niet. Bol Ten Boer levert al decennia aan GWW, hoveniers, infra, bouwbedrijven, overheid en bedrijven.
Nee, dat is op dit moment helaas niet mogelijk.
We leveren door door heel Noord-Nederland met een focus op Groningen en de directe omgeving van Groningen.
We bezorgen vanaf onze zandhandel in Groningen. Hoe dichterbij u woont, hoe korter we onderweg zijn, hoe lager de ritprijs.
Dus leveringen in en om stad Groningen zijn qua ritprijs voor u het voordeligst.
Vul uw adres in bij het afrekenen en de ritprijs wordt real time voor u berekend.
Nee helaas. In het weekend en/of op feestdagen kunt u wel een bestelling plaatsen.
Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.